Βιογραφία

Ο Christian Boltanski γεννήθηκε στο Παρίσι το 1944.Είναι γλύπτης,φωτογράφος,ζωγράφος και σκηνοθέτης. Είναι ο αδελφός του Luc Boltanski και ο συνεργάτης του καλλιτέχνη Annette Messager.
 

Η ζωή και το έργο

 
Γεννήθηκε στο Παρίσι με Καθολική και εβραϊκή κληρονομιά. Έχοντας καμία επίσημη εκπαίδευση τέχνης, άρχισε να ζωγραφίζει το 1958.  Παρ 'όλα αυτά, έρχεται για πρώτη φορά ήρθε στην προσοχή του κοινού το 1960, με λίγες ταινίες μικρού μήκους και δημοσίευση των πολλών σημειωματαρίων του. Και οι avant-garde ταινίες μικρού μήκους και τα σημειωματάρια περιέχουν αλληλεγγύη τόσο στην πραγματική όσο και  στη φανταστική ανθρώπινη ύπαρξη. Η σχέση αυτή παρέμεινε κυρίαρχη ιδέα για αργότερα στην τέχνη του. Το 1970, άρχισε να πειραματίζεται με τη δημιουργία αντικειμένων από πηλό και από πολλά άλλα ασυνήθιστα υλικά (ζάχαρη και γάζα). Αυτά τα έργα, μερικά από αυτά με τίτλο Απόπειρα Ανασύσταση των αντικειμένων που ανήκαν στον Christian Boltanski μεταξύ 1948 και 1954 (1970-1971), αποτελούνταν από αναδρομές στο παρελθόν του τμήματος της ζωής και του χρόνου, μείωση της μνήμης και την ανθρώπινη κατάσταση.
Στη δεκαετία του 1970, ο Boltanski  άρχισε να χρησιμοποιεί κυρίως τη φωτογράφηση για την έκφραση μορφής , την εξερεύνηση της συνείδησης, και την ενθύμιδη. Μετά το 1976, άρχισε να συμπεριφέρεται στη φωτογραφία όπως στη ζωγραφική, κάνοντας κολάζ από κομμάτια φωτογραφιών από τη φύση και την κοινοτοπία στην καθημερινή ζωή , προκειμένου να αντικατοπτρίζει τη συλλογική αισθητική κατάσταση του σύγχρονου πολιτισμού με τακτικό, στερεοτυπικό τρόπο. Ως αναχώρηση από τα αρχικά μέσα ενημέρωσης του, άρχισε να χρησιμοποιεί έτοιμα αντικείμενα. Η χρήση μικρών, πολύχρωμων φιγούρων από χαρτόνι, νήμα και φελλό, τοποθετημένες φωτογραφικά σε μεγάλο φορμά εικόνας, τον βοήθησε να δημιουργήσει αποτελεσματικές θεατρικές συνθέσεις.Τα έργα αυτά, τον ενθάρρυναν να ξεκινήσει τη δημιουργία κινητικών εγκαταστάσεων.Οι Σκιές (1984) αποτελείται από δυνατό φως επικεντρωμένο σε εικονιστικά σχήματα και μορφές παράγωντας μυστηριώδεις  σιλουέτες σε κίνηση στον περιβάλλοντα χώρο.

Εγκατάσταση τέχνη

 
Το 1986, ο Boltanski άρχισε τη δημιουργία μικτών μέσων / υλικών εγκαταστάσεις με το φως ως βασική έννοια. Κουτιά κασσίτερο, κατασκευή σαν βωμό πλαισιωμένο από φωτογραφίες (π.χ. Chases School, 1986-1987), φωτογραφίες Εβραίων μαθητών που λαμβάνονται στη Βιέννη το 1931, που χρησιμοποιείται ως μια ισχυρή υπενθύμιση της μαζικής δολοφονίας των Εβραίων από τους Ναζί , όλα αυτά τα στοιχεία και τα υλικά στο έργο του χρησιμοποιούνται για να αντιπροσωπεύουν βαθιά περισυλλογή σχετικά με την ανασυγκρότηση του παρελθόντος. Κατά τη δημιουργία της Reserve (έκθεση στη Basle, Μουσείο Gegenwartskunst, 1989), ο Boltanski γεμίσε τα δωμάτια και τους διαδρόμους με φθαρμένα είδη ένδυσης ως έναν τρόπο για υποκίνηση της βαθιάς αίσθησης της ανθρώπινης τραγωδίας σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Όπως και τα προηγούμενα έργα του, τα αντικείμενα χρησιμεύουν ως αμείλικτη υπενθύμιση για την ανθρώπινη εμπειρία και τα βάσανα. Το κομμάτι του, Monument (Odessa)χρησιμοποιεί έξι φωτογραφίες των Εβραίων φοιτητών το 1939 και τα φώτα να μοιάζουν Yahrzeit κεριά για να τιμήσει και να διατηρήσει τους νεκρούς στη μνήμη. "Η δουλειά μου αφορά το γεγονός του θανάτου, αλλά δεν αφορά για το Ολοκαύτωμα το ίδιο." ,αναφέρει.
 Επιπλέον,έχει δημιουργήσει μια τεράστια εγκατάσταση με τίτλο «No Man's Land" (2010) στο Οπλοστάσιο της Park Avenue στη Νέα Υόρκη, πόλη που αποτελεί ένα μεγάλο παράδειγμα για το πώς οι κατασκευές και οι εγχύσεις του εντοπίζουν τις ζωές όσων έχουν χαθεί και ξεχαστεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου